divagaţii oportune

Peter Michalek  In Search of Lost Time

paradoxul – aceasta primavară a disoluţiei în care înmuguresc ganglionii unei bucurii neştiute. false viziuni ce umplu venele de aur cu otrava diluată dimineţilor. din exuberanţă, mi-am oprit o oboseală adîncă precum un cuţit. cu ea  îmi ung felia de pîine cu amintirile amărui ale adolescenţei. spînzurate de ceaţă, florile îşi întorc petalele scoţînd la iveală degete de plumb cu care îmi inventez mîngîieri interzise. plictiseala morţilor se scurge prin becurile albe precum minotaurii. inventez noi picături de ploaie folosind mercurul termometrelor a căror muzică se insinuează în decolteul orb al ferestrelor. căutarea unui sens trădează o mistică inutilă a cărei febră anunţă ecpiroze convenţionale. această absurdă banalitate, una din multele mantre pe care preoţi cu coadă de şopîrlă mi-o recită necontenit, ascunde o frică delicată.  toată viaţa mea nu am făcut decît să fumez. mîinile mele amorţite de atîtea gesturi se odihnesc acum în sicriul buzunarelor.  

3 thoughts on “divagaţii oportune

    • si eu cred ca mistica poetica sau poematica mai degraba este o conditie aproape onto-logica a creatiei. apar uneori indoieli legate de manifestarile ei in concret. o mistica a concretului, a cotidianului, a obisnuitului aici incerc sa aflu in acest moment o cale pentru scriitura. o cale oarecum paradoxala. dar in paradox se ivesc noi lumi. inclusiv echtlumea. echtuiesc si eu la randu-mi🙂

ECHTUITI VA ROG!

