atunci cînd vorbim ne cresc unghiile spuse persefona

ajunseseră la partea aceea cînd se  deschideau pleoapele morţilor şi căutau în spatele ochiului un semn. se lăsase ceaţa iar cîinii urinau necontenit pe clădiri pentru a îi ţine treji pe oameni. ţineau desupra neînsufleţitului lanternele de la telefoanele mobile şi cîntau încetişor o kirie, o fermentare.  preotul purta un costum bej. costumul bej purta doliu. doliul se deschidea la şliţ. şliţul era o stare psihică trecătoare. psihică avea o limbă fermecată pe care o ţineau în gură greierii. murisem puţin nervos, se vedea o grimasă, ceva între deznădejde şi înjurătură. încercaseră să îmi îndrepte gura, să am şi eu un zîmbet frumos, de mîntuit. acum îmi scobeau ochiul în căutarea semnului. găsiseră cîteva indicatoare cu pericol de moarte, o reclamă electronică la un cabinet de avocatură, o pisică pe care o chema acar, cîteva picioare ale unei femei frumoase, bonuri de supermarket şi o lipsă de iod acută. mi-au pus ochii la loc,  m-au spălat cu mînile lor cu cuie, m-au uns cu uleiuri, miroseam frumos, se opriseră iepuroaicele pe sîrma de rufe şi se rujau, aşteptînd să mă scoată din casă. dragul meu să nu îţi uiţi pălăria, mi-ai şoptit la ureche. mi-o luase deja o fetiţă şi se juca cu capul aflat în ea. eram liniştit acum, auzeam paşii celor care mă însoţeau, le ghiceam copitele proaspăt curăţate cu rouă şi dero, îi auzeam l-au găsit într-o glastră de muşcată, nu murise  de tot, ştergătoarele încă se mişcau, nu-i adevărat îl păşteau broaştele la marginea pădurii, iar una dintre ele l-a recunoscut. voiam să rîd, simţeam cum mă furnicau palmele, transpirasem, mă purtau pe braţe trei nimfe alcoolice, se opreau din zece în zece metri să bea dintr-un burduf galben. acum te vor aşeza pe o iguană, îmi spuneai, vor lega-o cu funii şi  vor pune-o să te dea peste cap.  să nu spui nimic, ai strica tot ritualul.  ai răbdare pînă deseară. ieşim la un ceai da? dădeam din sprîncene şi iarba se ridica curioasă să  vadă cum m-au pieptănat.

10 gânduri despre „atunci cînd vorbim ne cresc unghiile spuse persefona

ECHTUITI VA ROG!

