misivele doamnei hannah sallinari catre domnul echt (2)

dragă domnule echt

cînd am început această epistolă  mă gîndeam la dezmăţul unei ploi de primăvară, mîngîind trupul oraşului ca pe o fecioară muribundă, internată în studioul vreunei televiziuni, gata să mărturisească preaplinul nebuniei ei adolescentine. pentru că mă vedeam de fapt pe mine, cu ştreangul din iederă în jurul gîtului, gîndindu-mă la melci şi la tristeţea lor inepuizabilă, la cărţile pe care le tăiam cu bisturiul tatei, pentru a le autopsia, scoţîndu-le intestinele mirosind a plumb şi a mosc, şi pe care le puneam la uscat pe tăblia patului şi le foloseam apoi ca momeală la capcana pentru îngerii despre care îmi  povestea mama. capcana pentru îngeri era un cerc din carton, pe care cususem pene smulse din pernă, iar în mijloc prinsesem un arc de ceasornic de care agăţam intestinele cărţilor autopsiate. ideea mea era că îngerii dacă vin vreodată sunt tare curioşi să vadă mecanisme şi dispozitive ciudate, care nu seamănă cu obiectele obişnuite, astfel că în clipa în care vor atinge intestinele şi arcul, acesta se va înfăşura în jurul lor împiedicîndu-i să zboare. în zadar însă, cu  capcana mea am reuşit să prind doar un bătrînel care studia tora şi avea impresia că numele căutat este scris undeva pe momeală, precum şi doi grifoni făcuţi din colaje decupate din reviste de modă, care voiau să completeze cu intestinele-momeală cîteva spaţii rămase goale. dezamăgită de ineficacitatea invenţiei mele, m-am gîndit că cea mai bună momeală aş putea fi de fapt eu, astfel că mi-am legat la gît o liană din iedera care acoperea casa, şi am rămas aşa atîrnată cîteva zile, pînă cînd, dezamagită şi supărată foc pe îngerul meu pazitor, am hotărît să mor. aceasta este povestea sinuciderii mele, trupul l-am aruncat după cum v-am spus,  în vie, şi am luat altul, pe care îl ţineam ascuns în lada cu păpuşi, cuie, şuruburi, plasturi, ambalaje de ciocolată. era un trup înmugurit aşa cum sunt tuberculii de cartofi lasaţi în umezeală, textura pielii era asemănătoare ciupercilor, mîinile erau întoarse pe dos, iar ochii aveau două cornee după cum bine ştiţi. vă închipuiţi surpriza părinţilor mei atunci cînd, vrînd să mă trezească dimineaţa, au găsit în pat o fetiţă ciudată, pe care începuseră să se deschidă florile şi care nu mai răspundea la numele hoondera. vă plictisesc desigur cu aceste detalii funeste ale primilor mei ani de viaţă. voi încheia aceste rînduri cu certitudinea că, povestind aceste amintiri voi reuşi să dau sens acelei părţi din mine care, după pierderea în altceva-ul morţii, pare să fie martorul neputincios a ceva ce a existat într-un fel sau altul.  seara trecută am reuşit pentru prima data să surprind cum vaza în care zac de-a valma chiştoace de ţigări, rujuri sau  flori uscate s-a deplasat în afara cercului pe care l-am desenat în jurul ei. ca şi cum ar fi vrut să arunce o privire în josul mesei … vaza s-a chircit, ruşinată, s-a prăbuşit în sine, arzînd precum un chibrit umed. poate altădată vă voi spune mai mult despre aceste lucruri.

h. sallinari

13 gânduri despre „misivele doamnei hannah sallinari catre domnul echt (2)

  1. Mă încântă imaginea arderii lăuntrice mocnite – chibritul umed, o posibilă izbucnire în flăcări. Şi deplasarea în afara cercului, un fel de privire întoarsă cu ochii deschişi înlăuntru.

  2. ma misc de ceva vreme in niste mlastini teribile. cu toate acestea ce cuvant impotmolire🙂 modul in care sunt dispuse consoanele il fac sa se impotmoleasca atunci cand este rostit🙂 mai este si inamolire. dar inamolit mai poti sa te misti, impotmolit e ca si cum ai fi prins in nisipuri sau namoluri miscatoare. eu simt namolurile miscatoare ale teoriilor, prejudecatilor, comfortului, modului obisnuit de a gandi. aici ma zbat, dar observ ca mai rau ma scufund. o dialectica fada si periculoasa totodata – miscarea ne-miscarii🙂

ECHTUITI VA ROG!

