misivele doamnei hannah sallinari catre domnul echt (1)

stimate domnule echt

va scriu mînată de un impuls pe care încă nu reuşesc să îl prind în vreo descriere analizabilă cu aparatul conştient pe care îl avem la îndemînă. poate tocmai insuficienţa aceasta, fericită zic eu, de a teoretiza vagul, echivocul trăirilor mele – aş putea să le spun mai degrabă muririlor mele, dată fiind actuala mea situaţie ontologică, m-a determinat să vă scriu. după cum ştiţi circulă diverse legende legate de moartea mea, pe care nu le voi infirma sau confirma, pe de o parte dintr-un confort spiritual pe care l-am căutat toată viaţa, ca ucenica a şamanului din ulan bator, iar pe de altă parte pentru că nu îmi permit să stric cheful oamenilor de a visa. vreau doar să vă prezint cîte ceva legat de modul meu prezent de (in)existenţă precum şi al entităţilor pe care voi, cei vii, le numiţi încă obiecte. (v-am ales pe dumneavoastră ca destinatar al dezvăluirilor mele nefireşti deoarece aţi fost singurul care a scris cîte ceva despre mine şi despre versurile mele). mărturisesc că experienţele    legate de altceva-ul morţii au început încă din copilărie, atunci cînd, bolnavă de tristeţe, la patru ani, m-am sinucis – lucru care nu apare în biografia pe care aţi scris-o decît într-o formă puţin ironică şi ne-adevărată în acelaşi timp nu s-a sinucis la trei ani pentru ca i se parea plictisitor. ştiu doar că la trei ani am fost martora unei întîmplări cu totul stranii, într-o zi de toamnă dintr-acelea în care totul în jur se acoperă cu mierea vîscoasă şi plăcut mirositoare a nostalgiei. mă jucam în curtea casei cu cîteva figurine animale sau mai degrabă ele se jucau cu mine, cînd leul roşu din plastic m-a muşcat de mînă. am vrut să ţip dar am devenit brusc tare curioasă, atunci cînd din rană au început să apară melci minusculi, cu cochilii aurite, care au devorat toate figurinele din plastic cu care mă jucam. vă mai spun că am început să rîd şi, fără să înţeleg de ce, rupeam cochiliile melcilor şi le băgam în sîn. nu pot să vă povestesc urmarea, ce s-a întîmplat apoi cu melcii lăsaţi fără casă, doar că atunci cînd am arătat mamei un pumn de cochilii aurite, le-a luat, le-a privit curioasă cîteva minute apoi le-a înghiţit una cîte una cerîndu-mi să nu vorbesc cu nimeni  despre acest lucru. pot să vă spun doar că melcii nu sunt hermafrodiţi aşa cum crede toată lumea şi cum aveam să aflu mai tîrziu la şcoală. despre sinuciderea mea de la patru ani nu aveaţi cum să aflaţi deoarece nimeni nu ştie acest lucru. cert este că la acea vîrstă copiii au mai multe trupuri în afara celui pe care îl văd ceilalţi. este un secret  pe care vi-l dezvălui pentru a putea înţelege mai bine cum am trăit eu după acel eveniment. trupul mort de care m-am lepădat – mi-a venit într-o doară acest cuvînt, aş fi vrut să spun am scăpat –  l-am aruncat în grădină, în vie, iar graurii veniţi să mănînce struguri l-au devorat în cîteva zile. vă întrebaţi desigur unde aveam ascunse trupurile de rezervă. mai bine să vă povestesc cum şi de ce m-am sinucis. domnule echt sunt sigură că vi se pare cel puţin imposibil ca un copil la o asemenea vîrstă să înţeleagă ce este moartea dar să intre în mod conştient într-o stare în care să îşi provoace moartea.   simt din păcate cum mă cuprinde oboseala iar în această noapte trebuie să veghez lucrurile din cameră. nu vă gîndiţi că sunt un paznic obsedat de nişte comori pe care le-a ascuns prin cotloanele camerei. veghez ca obiectele – folosesc acest termen convenţional deocamdată – să nu îşi schimbe poziţiile, să nu se mişte. dar despre toate acestea într-o scrisoare viitoare. (nu cred că este o problemă pentru dumneavoastră să primiţi scrisorile mele în vis).

a dumneavoastră, cu prietenie

hannah sallinari

8 thoughts on “misivele doamnei hannah sallinari catre domnul echt (1)

ECHTUITI VA ROG!

